FAQ - Hairdays

Vanliga frågor & svar

Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna som vi får. Om du inte hittar svaret på din fråga kan du alltid kontakta oss via formulär på den här sidan.

Beställning

Hur blir jag kund?

Du kan registrera dig via dator, mobil samt via kundtjänst 0660 - 24 94 24.

Vem kan bli kund hos er?

Du måste ha ett aktivt företag inom frisör-/skönhetsbranschen.

Hur handlar jag?

Beställning av varor sker genom vår hemsida (dator, platta eller mobi) eller via telefon till vår kundtjänst 0660 - 24 94 24. Du är även välkommen att besöka vår lagershop i Örnsköldsvik.

Hur kommer jag i kontakt med kundtjänst?

Om du vill komma i kontakt med kundtjänst går det bra att ringa 0660 - 24 94 24, maila info@hairdays.se eller chatta direkt med vår kundtjänst här på sidan.

Får jag någon bekräftelse på min beställning?

Du får bekräftelse via mail, dels när din beställning är lagd samt när din leverans är på väg.

Priser och betalning

Hur kan jag betala?

Vi erbjuder alla kunder att betala mot faktura 20 dagar. Vi hanterar alla fakturor med Fortnox Fakturahantering, vilket innebär att det är Fortnox som står som avsändare på fakturan. Nya kunder kan vi ibland begära att fakturan ska betalas innan varorna skickas, om så är fallet så kommer vi att höra av oss till dig.

Fakturaavgift

Vi tillämpar fakturaavgift 25 kr på alla fakturor.

Frakt & leverans

När levererar ni?

Beställningar som kommer in före kl 12, vardagar, skickas oftast samma dag. Leveranstid med speditör är normalt mellan 2-3 arbetsdagar, beroende på vart i landet du har din salong.

Vilka fraktalternativ finns?

Normalt skickas ditt paket med företagspaket direkt till din salong mellan 08-18. Vi har även möjligheten att skicka ditt paket till närmaste utlämningsställe där du kan hämta det när det passar dig.

Vad händer om en vara är restnoterad?

Om värdet är lägre än 300 kr så får du beställa om varan. Annars så kommer den restade varan att levereras automatiskt och fraktfritt så fort den åter är i lager.

Vad händer om min leverans inte kommer?

Du kan följa din leverans via länken i bekräftelsemailet. Om din leverans inte kommit inom 5 dagar efter beställning ber vi dig kontakta kundtjänst på 0660 - 24 94 24 för att eftersöka paketet.

Vad händer om ett paket är trasigt eller innehåller felaktigheter?

Om ett paket skulle vara trasigt, innehålla skadade produkter eller felaktigheter ber vi dig kontakta kundtjänst på 0660 - 24 94 24 eller info@hairdays.se så hjälper vi dig.

Kan jag göra ett tillägg på min order?

Om din order inte hunnit skickats brukar vi oftast kunna göra tillägg på ordern. För att göra ett tillägg så måste du ringa oss 0660 - 24 94 24.

Reklamation, ångerrätt & retur

Vilken garantitid gäller?

Det varierar beroende på produkt/varumärke, men vanligtvis är det 1 års garantitid. Kontakta oss för att veta vilka garantivillkor som gäller.

Har jag öppet köp eller bytesrätt på mina produkter?

Nej, i vanliga fall så går det inte att byta eller lämna igen produkter som du köpt hos oss.

 Fler frågor?

Har du frågor om en produkt, lägga en beställning eller bara lust att säga hej, är vår vi redo både på mejl och telefon – varje dag.

Gå till kundtjänst